Wstęp

Każde z Wielkich Arkan ma swoje miejsce, w którym rezyduje i może umieścić je na dowolnej stacji dowolnego Mistycznego Krzyża, nie zważając na wskaźniki stacji (ta zasada jednak działa wyłącznie w momencie wystawiania karty – np JAK W ZEGARKU zrzuci takie miejsce, jeśli nie będzie ono mogło zająć nowej stacji). Przykładem jest OGRÓD BIAŁEGO SMOKA w rękach KETHERA.

Zazwyczaj najlepszym sposobem na wykorzystanie tej mechaniki jest zagranie takiej karty do własnej Obsady. Jak wiadomo, ciężko się pozbyć miejsc, a standardowo tylko kilka kart (jak np SANATORIUM) może legalnie zająć stacje Obsady. Ponadto, jeśli z tego czy innego powodu nie mamy jeszcze skompletowanego Mistycznego Krzyża, takie miejsce idealnie nam go uzupełni.

No dobrze, ale co z fragmentem „dowolnego Mistycznego Krzyża”? Zagranie takiej karty przeciwnikowi jest raczej [...]

Bzdury

Tytuł oczywiście podlega pod herezję. Kult nie umarł, przeciwnie, rozwija się. Właściwie, to jest już najpopularniejszą karcianką na świecie. Ma całe 3,5 zagorzałych fanów. Każdy, kto twierdzi inaczej, myli się oczywiście (a jak się nie myli, to znaczy, że są brudni i nic więcej).
Ale załóżmy na chwilę, że gdyby jednak ktoś miał tak pomyśleć i jeszcze do tego nie spłonąłby natychmiast na stosie, to jaki powód by podał. Nieprzychylna koniunktura, czyli ogólny spadek popularności karcianek pod koniec lat 90. No tak, ale o tym już mówiliśmy gdzie idziej, nie ma sensu sie powtarzać. Nieprzychylne opinie w prasie i ogólne pomijanie Kultu w publicystyce – ale o tym też już było, całej winy na to sie nie da zrzucić. No to może brak wsparcia ze strony wydawców? Brak turniejów, gadżetów związanych z grą, ogólnie pierdoletów? O tym też [...]
cantorre Komentarzy (0) 10.07.2025

Początek

Bryan Winter zaczął projektować gry juz w latach 80 na studiach. Lata 90 to był złoty okres karcianek, tak jak i wszystkiego innego. Końcówka lat 90 niestety zakończyła tę erę i nagly spadek popularności sprawił, ze na rynku pozostał właściwie tylko Magic: the Gathering. W połowie lat 90 jednak wszystko było na dobrej drodze.
Do tego momentu zaprojektował już DoomTroopera, The Crow oraz Jamesa Bonda, wiec Bryan Winter zostal zaszufladkowany jako gość od CCG i wokól tego kręciła sie jego kariera zawodowa. Target Games miało w swoich zasobach licencję do systemu RPG pod tytułem Kult (który wydało w 1991 roku) i chciało zrobic z niego karciankę wykorzystując koniunkturę rynku. Bryan Winter nie byl w ogóle fanem systemu Kult i nie mial wcale ochoty robić o tym gry ale praca to praca, wiec skoro dostał zlecenie to się po prostu [...]
Przeglądasz:
Ciekawostki
Ikona zamknij popup
Ikona zamknij popup

Czy na pewno chcesz wyjść z Trybu Publikowanina?
Wszystkie niezapisane zmiany zostaną utracone!

Czy na pewno chcesz napisać nowy Post?
Wszystkie niezapisane zmiany zostaną utracone!

Czy na pewno chcesz usunąć formatowanie tekstu?
Wszystkie niezapisane zmiany zostaną utracone!

Wybierz sposób zapisania Posta:

Czy na pewno chcesz usunąć Galerię dla akapitu:
daj tu wartosc zmiennej AKAPITU

Czy na pewno chcesz dodać Galerię do akapitu:

Galeria: {tu wartosc zmiennej 'NazwaFolderGaleria'} spacja (przeciągnij mnie) Zamknij
Kreator Galerii (przeciągnij mnie) Zamknij
Wybierz akapit, dla którego wstawisz Galerię:
Wybierz Galerię (Folder):
Podgląd Galerii:
Wybierz miniaturkę dla Galerii:
Podsumowanie Galerii: