Motyw przewodni
Motyw przewodni
Blackraven jest jednym z najmocniejszych Wielkich Arkan. Wykorzystamy jego zdolność specjalną polegającą na możliwości zagrywania Pionków bez zwracania uwagi na wskaźniki stacji – czyli możemy bez problemów zagrywać ich na scenę. Jeśli zagramy
UKRZYŻOWANIE na
MESJASZA, dodatkowo nie będziemy musieli odwracać Pionków podczas przyciągania. Pozwoli nam to niskim kosztem skorzystać z jednego z najmocniejszych archetypów talii, o którym (na)piszę więcej w odpowiednim dziale. W skrócie, mając tylko jednego Pionka na Scenie podczas jednego przyciągania będziemy mogli przenieść wszystkie żetony z Obsady prosto do Piasty. Można śmiało powiedzieć, że moment, w którym ukrzyżujemy
MESJASZA będzie momentem, od którego nasi przeciwnicy zaczną przegrywać, bo gra skończy się w ciągu następnych 3 tur.
Spis kart
Spis kart
Strategia
Strategia
Grę dzielimy na dwie fazy – początkowa, gdzie czekamy cierpliwie na dobranie 2 z 3 kart –
MESJASZ,
UKRZYŻOWANIE lub
ODNALEZIENIE OBIEKTU. W tym czasie uprzykrzamy życie przeciwnikom ile się da i blokujemy rozwój.
MUZYK na Scenie będzie bezpieczny i zapewni +2 do WB Pionków.
SIEROCINIEC zablokuje żetony w Puli Ludności.
TAJNY AGENT zablokuje jedną ze stacji przeciwnika, ale możemy równie dobrze zagrać go do swojej Obsady i przyciągać z niego żetony poza fazą przyciągania.
JAK W ZEGARKU skutecznie spowolni rozwój przeciwników a
HANDEL ŻYWYM TOWAREM nie pozwoli zbyt szybko zdobyć żetonów.
WAŻNIAK, najlepiej też na Scenie, pozwoli szybciej dokopać się do kluczowych kart.
Druga faza zaczyna się, gdy ukrzyżujemy
MESJASZA. Sugeruję zagrać
MESJASZA i
UKRZYŻOWANIE w jednej turze, aby zmniejszyć szanse na reakcję przeciwników. Należy zrobić to mając odpowiednie narzędzia do obrony. Dzięki
POGRANICZU oraz
AL QUATIL prawdopodobnie w obsadzie mamy duży tłok i zaboli nas
W OKU CYKLONU, dlatego
IOANNES już powinien być na stole i co najmniej 1
SORRY na ręce. Jeśli mamy w Obsadzie żetony, ukrzyżujemy
MESJASZA i mamy
KARMĘ, to prawdopodobnie już wygraliśmy. Jeśli nie, wygramy w następnej turze o ile ochronimy swoje karty. Należy uważać na
JAK W ZEGARKU (które zrzuci wszelkie Pionki, gdyż moc specjalna
DAMONA BLACKRAVENA pozwala mu na tylko zagrywanie Pionków na dowolne stacje a nie sprawia, że Pionki nie zwracają uwagi na wskaźniki stacji – to duża różnica), stąd
BRAK MOCY lub
DEKONCENTRACJA jest potrzebna. Brakujące karty szybko wyszukamy za pomocą
ODNALEZIENIA OBIEKTU.
Podsumowanie
Podsumowanie
Sugeruję nie grać tym Arkanum, gdyż jest zbyt mocne. Nawet w grze wieloosobowej ciężko go zatrzymać. Gdy
MUZYK leży na stole, wszystkie Pionki mają minimum 7 WB (
KARIEROWICZ 14), a przecież może być dwóch
MUZYKÓW.
INFERNO dodatkowo zwiększy WB. Można raz zagrać, wszystkich ograć, zwyzywać od lamusów, odłożyć talię na półkę i grać czymś, co da innym jakiekolwiek szanse.
A co do talii, to kopiemy po prostu pracowicie aż znajdziemy
UKRZYŻOWANIE i
MESJASZA i go ukrzyżowujemy. Jest w tym coś satysfakcjonującego.