cantorre Komentarzy (0) 13.07.2025

Wstęp

Ciekawych tego, co działo się za kulisami Magii i Miecza, jeśli chodzi o promocję Kultu, zachęcam do samodzielnego sięgnięcia do źródła, jakim jest blog „holistyczny” Tomasza Kreczmara, redaktora naczelnego czasopisma od numeru 09.1999 do ostatniego numeru, czyli 07/08.2002. Można się stamtąd dowiedzieć, że prezes Jacek Rodek, wiedziony legendarną już intuicją, w 1994 roku przekonał wszystkich, że do Polski należy ściągnąć DoomTroopera (to wcześniejsza karcianka Bryana Wintera, twórcy Kultu, bardzo zbliżona mechaniką). MAG wydał zgodę i zajął się wydaniem gry a MiM jej promocją. Jak się okazało, w zasadzie niepotrzebnie, gdyż DoomTrooper okazał się tak nieprawdopodobnie popularny, że swoimi zasięgami rozciągał się dużo szerzej niż sam MiM i de facto to nie MiM reklamował DoomTroopera, ale DoomTrooper MiM.
Na uwagę zasługuje fakt [...]

Bzdury

Tytuł oczywiście podlega pod herezję. Kult nie umarł, przeciwnie, rozwija się. Właściwie, to jest już najpopularniejszą karcianką na świecie. Ma całe 3,5 zagorzałych fanów. Każdy, kto twierdzi inaczej, myli się oczywiście (a jak się nie myli, to znaczy, że są brudni i nic więcej).
Ale załóżmy na chwilę, że gdyby jednak ktoś miał tak pomyśleć i jeszcze do tego nie spłonąłby natychmiast na stosie, to jaki powód by podał. Nieprzychylna koniunktura, czyli ogólny spadek popularności karcianek pod koniec lat 90. No tak, ale o tym już mówiliśmy gdzie idziej, nie ma sensu sie powtarzać. Nieprzychylne opinie w prasie i ogólne pomijanie Kultu w publicystyce – ale o tym też już było, całej winy na to sie nie da zrzucić. No to może brak wsparcia ze strony wydawców? Brak turniejów, gadżetów związanych z grą, ogólnie pierdoletów? O tym też [...]
Karta KULT CCG Damon Blackraven na Mesjaszu

Motyw przewodni

Blackraven jest jednym z najmocniejszych Wielkich Arkan. Wykorzystamy jego zdolność specjalną polegającą na możliwości zagrywania Pionków bez zwracania uwagi na wskaźniki stacji – czyli możemy bez problemów zagrywać ich na scenę. Jeśli zagramy UKRZYŻOWANIE na MESJASZA, dodatkowo nie będziemy musieli odwracać Pionków podczas przyciągania. Pozwoli nam to niskim kosztem skorzystać z jednego z najmocniejszych archetypów talii, o którym (na)piszę więcej w odpowiednim dziale. W skrócie, mając tylko jednego Pionka na Scenie podczas jednego przyciągania będziemy mogli przenieść wszystkie żetony z Obsady prosto do Piasty. Można śmiało powiedzieć, że moment, w którym ukrzyżujemy MESJASZA będzie momentem, od którego nasi przeciwnicy zaczną przegrywać, bo gra skończy się w ciągu następnych 3 tur. [...]
Ikona zamknij popup

Czy na pewno chcesz wyjść z Trybu Publikowanina?
Wszystkie niezapisane zmiany zostaną utracone!

Czy na pewno chcesz napisać nowy Post?
Wszystkie niezapisane zmiany zostaną utracone!

Czy na pewno chcesz usunąć formatowanie tekstu?
Wszystkie niezapisane zmiany zostaną utracone!

Wybierz sposób zapisania Posta:

Czy na pewno chcesz usunąć Galerię dla akapitu:
daj tu wartosc zmiennej AKAPITU

Czy na pewno chcesz dodać Galerię do akapitu:

Galeria: {tu wartosc zmiennej 'NazwaFolderGaleria'} spacja (przeciągnij mnie) Zamknij
Kreator Galerii (przeciągnij mnie) Zamknij
Wybierz akapit, dla którego wstawisz Galerię:
Wybierz Galerię (Folder):
Podgląd Galerii:
Wybierz miniaturkę dla Galerii:
Podsumowanie Galerii: